http://rc-avti.si/sl/
Na metanol motorčkih za modele avtomobilov imamo 3 igle nekateri 4(4-ta
igla(igla za srednje obrate oz MSN-medium speed needle)je dokaj redka in
sicer se nahaja na nasprotni strani igle za nizke obrate LSN-low speed
nedle).Te igle ne tikamo oz pustimo na tovarniških nastavitvah..
Torej
1.Igla za prosti tek(idle needle)
2.Igla za visoke obrate(HSN-high speed needle)
3.Igla za nizke obrate(LSN-low speed needle)
4.Igla za srednje obrate((MSN-medium speed needle)velikokrat je ni,če je jo pustimo na tovarniških nastavitvah).
Z
iglo za prosti tek nastavljamo obrate prostega teka motorja pravzaprav z
njo samo nastavimo do kam se zapre batek v vplinjaču, če batek gre do
konca prekine dovod zraka in motor se ugasne, pri avto modelarjih bi se
brez te igle to zgodilo ob vsakem zaviranju saj si ponavadi motor ter
zavore delita servomotor(letalski modelarji lahko vozijo brez oz če ga
vzamejo ven/odvijejo dovolj, lahko motor ugasnejo z komando). Ta batek
se ob dodajanju plina odpira, ter ob spuščanju plina zapira(to je vidno
če se sname cev zračnega filtra ter pogleda v to odprtino). Začetna
nastavitev je nekje 1mm luknja predno batek popolnoma zapre odprtino
Z
iglo za visoke obrate nastavljamo dotok goriva motorju nekje od
polovice pa do polnega plina. Z iglo za nizke obrate pa od prostega teka
ter do nekje polovice oz dokler ne prevzame igla za visoke obrate.
Z
privijanjem oz vrtenjem v smeri urinega kazalca igle zapiramo(manjšamo
dotok goriva oz motor nastavljamo na bolj revno mešanico), z odvijanjem
oz v obratni smeri urinega kazalca igle odpiramo(povečujemo dotok goriva
oz motor nastavljamo na bolj bogato).To vršimo v malih korakih
maksimalno 1/8 če pogledamo na uro so to približno 7min koraki, še bolje
1/12 kar je 5min na uri.
Pomembno
je tudi vedeti tovarniške nastavitve vplinjača, saj vemo da na teh
nastavitvah motor mora vžgati(so pa to nastavitve za bogato nastavljen
motor).
Sedaj ko vemo kaj katera igla dela ter kje se nahajajo
lahko pričnemo z finim nastavljanjem. Pravzaprav to počnemo kar
dostikrat saj so ti motorji občutljivi na vremenske razlike toplo/mrzlo
tudi nadmorska višina igra vlogo, potem ob raznih spremembah na motorju
kot so menjava izpuha, zračnega filtra, goriva, svečke na koncu tudi od
tega po kakšnem terenu ter kako vozimo(npr nastavitev za progo je
ponavadi drugačna kot pa za dirkanje po parkirišču gor in dol). Iz tega
tudi izhaja razlog zakaj ne moremo podati neke univerzalne nastavitve ki
bi bila vedno ter za vsakogar dobra.Na hitro še en plonkec ob prehodu
iz toplega na hladnejše vreme je potrebno nastaviti na bogato.Povečini
je največkrat treba nastavljati iglo za visoke obrate.
Razlika
med res dobro nastavljenim ter zanič motorjem je majhna zato po pameti
malo po malo, ravno tako od prebogate nastavitve še nobeden motor ni bil
zanič(zato je bolje bolj bogat kot pa prerevno nastavljen). Ravno tako
mora motor v vseh režimih plina kaditi rahlo modro v nasprotnem je
nastavljen prerevno.
Vedno začnemo z tovarniškimi
nastavitvami motorja, če imamo vmes težave igle povrnemo na tovarniške
nastavitve ter pričnemo od tam(nastavljanje motorja brez te informacije
zna biti precej težavno).Preden začnemo fino nastavljati motor naj bo ta
dobro utečen. Ravno tako mora biti ogret na delovno temperaturo.
Iglo za prosti tek nastavimo kot na sliki zgoraj ostali dve igli pa na tovarniške.
Do tukaj so bile splošne informacije oz osnove kje je kaj ter kaj počne katera stvar.
Tukaj
bom napisal kako sem motor nastavljal jaz(postopek sem pobral čez lužo
od nekega tunerja teh motorčkov), saj obstaja več načinov, zadnje čase
je popularno nastavljanje z ir oz brezkontaktnim termometrom(avto
peljemo z polnim plinom, nato pripeljemo z polnim do sebe ter hitro
izmerimo temperaturo v predelu svečke, nato iglo za visoke privijamo
dokler po vožnji nimamo želene temperature približno 120stopinj) to ima
svoje prednosti ter slabosti ena je da pozimi motor kljub ustrezni
temperaturi lahko deluje prerevno(okoliški zrak ga dosti bolj ohlaja in
tako lahko dobimo napačne informacije).
Najprej nastavljamo iglo za visoke obrate(ravno obratno kot pri bencinskih modelih)
Sam
sem naredil par dolžin tam kjer vozim z polnim plinom ter ob spustu
plina na komandi poslušal kako padejo obrati na obrate prostega teka.
Če
obrati padejo lepo brez obotavljanja tik pred obrati prostega teka je
igla za visoke obrate nastavljena bogato ali optimalno, zato iglo
privijem za 1/12 obrata in naredim vožnjo z polnim plinom to ponavljam
dokler ob spustu plina obrati padejo ter se tik pred obrati prostega
teka še malo zadržijo ter padejo na obrate prostega teka, na tej točki
iglo za visoke obrate odvijem za 1/12 obrata.
Logika za tem je
takšna da če je igla za visoke obrate nastavljena prerevno in ko
spustimo plin, motor deluje prerevno in malenkost traja da igla za nizke
obrate prevzame delovanje.
Če se zgodi nasprotno da obrati
lepo padejo na obrate prostega teka ter se nato povzpnejo je igla za
nizke obrate nastavljena prerevno.Za iglo za nizke obrate obstaja tudi
trik ki nam pove kako je nastavljena in sicer stisnemo cevko za dovod
goriva ter gledamo v kolikšnem času motor ugasne.
-če motor ugasne takoj je igla nastavljena revno
-če motorju narastejo obrati ter ugasne nekje med 3-4s je igla nastavljen dobro
-če motorju narastejo obrati ter ugasne po pretečenih 4s je igla nastavljena prebogato
V vseh režimih pa opazujemo da motor kadi lepo modro..
Ni komentarjev:
Objavite komentar